Sukces targów CosmeticBusiness Poland 2018
Trzecia edycja targów CosmeticBusiness Poland odbywała się w warszawskim Centrum Expo XXI od 26 do 27 września br. Wysoka frekwencja odwiedzających i pozytywne opinie wystawców są potwierdzeniem sukcesu tej młodej na polskim rynku imprezy targowej. Wspólny termin z targami HPCI umożliwił po raz kolejny prezentację w jednym miejscu i czasie oferty dla wszystkich etapów produkcji kosmetyków. W hali numer 4 Warszawskiego Centrum EXPO XXI najnowszą ofertę produktów i usług dla branży kosmetycznej i detergentowej zaprezentowało w sumie ponad 280 wystawców oraz reprezentowanych marek i firm.
„Przez ostatnie dwa lata targi CosmeticBusiness Poland oraz organizowane równocześnie targi HPCI ugruntowały na polskim rynku swoją pozycję najważniejszego miejsca spotkań dostawców dla przemysłu kosmetycznego z producentami kosmetyków i właścicielami marek. W tym roku udało nam się ponownie rozbudować targi – zwiększyć sprzedaną powierzchnię wystawienniczą oraz liczbę wystawców. Dzięki temu nasi odwiedzający mieli okazję zapoznać się z szerokim wachlarzem produktów i usług dla branży”, podsumowuje Markus Geisenberger, Dyrektor Generalny Leipziger Messe GmbH. „Duże zainteresowanie naszą imprezą ze strony wystawców i odwiedzających jest dla nas potwierdzeniem, że rozwijamy nasze targi we właściwym kierunku. Naszym długofalowym celem jest umocnienie pozycji CosmeticBusiness Poland jako wiodącej platformy wymiany kontaktów i inspiracji dla przemysłu kosmetycznego w Polsce i Europie wschodniej.”
Większa powierzchnia wystawiennicza i nowi wystawcy
Prezentowana podczas targów CosmeticBusiness Poland oraz HPCI oferta obejmuje cztery wiodące sektory, jakimi są surowce, private label, opakowania i usługi. W tym roku na zwiększonej, w porównaniu do zeszłorocznej edycji, powierzchni wystawienniczej obecnych było ponad 280 wystawców oraz firm i marek przez nich reprezentowanych. Do grona wystawców należały nie tylko rodzime firmy. 46%, czyli prawie połowę, wszystkich wystawiających się firm stanowiły przedsiębiorstwa zagraniczne, m.in. z Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii. W sumie duet targowy CosmeticBusiness Poland i HPCI gościł wystawców z 32 krajów.
Odwiedzający mogli zapoznać się z bogatą ofertą targową, w tym również z nowościami produktowymi prezentowanymi przez wiele nowych firm. W sektorze surowców, w ramach targów HPCI, po raz pierwszy znalazła się m.in. firma BASF i Ascot, natomiast w sektorze opakowań, w ramach targów CosmeticBusiness Poland, zaprezentowała się m.in. niemiecka firma Edelmann, hiszpańska firma Quadpack oraz francuska firma Altus, specjalizująca się w uszlachetnianiu opakowań. Z Polski po raz pierwszy obecne były m.in. firma Polpak i Katarzynki. Natomiast w sektorze produkcji na zlecenie i private label swoją premierę świętowała znana niemiecka firma Szaidel Cosmetic, polska firma Glancos, a także producent żeli UV do paznokci, firma Kulzer z Niemiec.
Osoby decyzyjne w gronie odwiedzających
Branżowy charakter targów oraz jasno określony zakres tematyczny to główne argumenty, dla których targi CosmeticBusiness Poland odwiedzane są przez osoby decyzyjne z branży kosmetycznej i detergentowej. W tym roku do grona odwiedzających należeli ponownie właściciele i zarządy firm oraz osoby reprezentujące działy rozwoju i zakupów.
„Nasza firma wystawiała się w tym roku na targach CosmeticBusiness Poland po raz pierwszy. Jesteśmy bardzo zadowoleni z frekwencji na naszym stoisku oraz z jakości przeprowadzonych przez te dwa dni rozmów. Nasz główny cel, jakim było przedstawienie firmy Primera na polskim rynku jako producenta rozwiązań do systemów POS oraz rozwiązań dotyczących etykiet dla branży kosmetycznej, został w pełni zrealizowany”, mówi Christine Höhn, Sales Supervisor EMEA w firmie Primera Europe.
Targi CosmeticBusiness Poland budzą zainteresowanie nie tylko wśród krajowych firm. W tym roku 85% odwiedzających stanowili przedstawiciele branży z Polski. Pozostałe 15% to goście z zagranicy, łącznie aż z 27 krajów, m.in. z Ukrainy, Litwy i Czech.
Wysoka frekwencja podczas konferencji, Distributors Lounge oferuje wartość dodaną
„Obecność na targach CosmeticBusiness Poland i HPCI to obok rozmów z wystawcami, także możliwość wzięcia udziału w merytorycznych prezentacjach oraz branżowych konferencjach. Podczas obu dni targowych wszystkie oferowane przez nas wykłady i prezentacje cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem ze strony odwiedzających. Uczestnicy mieli okazję do zapoznania się z aktualną tematyką dotyczącą kierunków rozwoju branży oraz trendami na nadchodzący sezon 2019/2020″, relacjonuje Ivonne Simons, Dyrektor Targów CosmeticBusiness Poland.
Pierwszego dnia targów odbył się wykład francuskiej firmy Carlin Creative Trend Bureau „Trend drivers- Fall/Winter 2019/2020 „, prezentujący wpływ trendów w kolorystyce, motywach dekoracyjnych, modzie i stylu na rozwój nowych produktów kosmetycznych. W ramach HPCI CEE Technical Seminars przedstawione zostały innowacyjne składniki wykorzystywane do produkcji kosmetyków i detergentów, natomiast dyskusje dotyczące uregulowań prawnych związanych z tą tematyką prowadzone były podczas HPCI CEE Scientific Conference.
Drugiego dnia targów, 27 września, odbyła się organizowana przez firmę Aniflex konferencja opakowaniowa PACKAGING (R)EVOLUTION, podczas której eksperci zaprezentowali rozwiązania dotyczące projektowania, produkcji oraz uszlachetniania opakowań oraz przekazali najnowsze informacje dotyczące kierunków rozwoju sektora opakowań kosmetycznych.
Wartość dodaną targów stanowiły odbywające się po raz pierwszy, w ramach nowej strefy Distributors Lounge, spotkania matchmakingowe, skierowane do producentów kosmetyków i właścicieli marek kosmetycznych poszukujących dystrybutorów z różnych krajów. Cieszyły się one dużym zainteresowaniem głównie ze strony młodych, innowacyjnych marek z Polski.
Kolejna edycja targów CosmeticBusiness Poland odbędzie się w dniach 25 i 26 września 2019 roku w Warszawskim Centrum EXPO XXI.