Kulinarny Puchar Polski

Targi POLAGRA  GASTRO i INVEST HOTEL od wielu lat sprawiają, że Poznań tuż na początku jesieni staje  się  miejscem  spotkań  polskiego  sektora  HoReCa.  Tegoroczna edycja wydarzenia odbędzie się w dniach od 30 września do 4 października. Przedstawiciele gastronomii i  hotelarstwa przybywają  do  stolicy  Wielkopolski,  by  poznać  najnowsze  trendy  w  zakresie  wyposażenia  restauracji  czy  hoteli,  wziąć  udział  w  wartościowych  szkoleniach  czy konferencjach,  a  także  by  kibicować  najlepszym  kucharzom – zawodnikom   Kulinarnego Pucharu Polski.

Tegoroczną  ekspozycję  utworzy  blisko  100  wystawców – producentów  i  dystrybutorów  urządzeń do profesjonalnych kuchni, które usprawnią prace kucharzy, kawy i urządzeń do jej parzenia, mebli i  wyposażenia  przestrzeni  w  obiektach  noclegowych,  technologii,  które  zwiększą  komfort i bezpieczeństwo gości hotelowych czy też wyposażenia, które pozwoli rozszerzyć ofertę restauracji czy hotelu. Udział w targach wezmą liderzy rynku w powyższym zakresie, w tym m.in. takie firmy jak Komat, Wintehalter, Eurofirany, Primulator czy Nestle.

Targi POLAGRA GASTRO i  INVEST HOTEL to w tym roku aż dwie strefy inspiracji. Pierwsza z nich, Galeria   Innowacji,  znana  jest  z  nietuzinkowych  rozwiązań  dedykowanych  w szczególności  restauracjom. W  tym  roku  zostanie  w  niej  zaprezentowana  rekordowa liczba rozwiązań, w tym m.in. urządzenia  do  sezonowania  ekskluzywnych  mięs  i  serów,  szafy  chłodnicze  oparte  o  innowacyjną  nanotechnologią zapobiegającą starzeniu produktów oraz wielofunkcyjne urządzenia, które sprawdzą się w  lokalach o małej powierzchni roboczej. Drugą strefę inspiracji będzie stanowił

Invest  Hotel  Showroom, przestrzeń, w której będzie można obejrzeć gotowe aranżacje przestrzeni  hotelowych przygotowanych w oparciu o wyposażenie pochodzące z oferty wystawców targów.

Targi  POLAGRA  GASTRO i INVEST  HOTEL to także mnóstwo merytorycznych szkoleń i wydarzeń, które stanowią inspirację do rozwoju dla kucharzy czy też menedżerów restauracji i hoteli. Sercem targów będzie oczywiście strefa konkursowa, w której w dn. 2 – 3 października, rozegra się 18. finał Kulinarnego Pucharu Polski.  O tytuł „Najlepszego z najlepszych” będzie walczyć 10 drużyn, w tym zwycięzcy  ubiegłorocznej  edycji  konkursu.  Dania  konkursowe,  czyli  przystawkę  na  bazie  pstrąga z  Zielenicy  i  buraka,  danie  główne, którego  głównym  składnikiem  jest  kaczka  oraz  deser z  wykorzystaniem  takich składników obowiązkowych jak  dynia,  jogurt  naturalny  i  herbata  earl  grey, będzie  oceniać  międzynarodowe  Jury  pod  przewodnictwem  Pawła  Oszczyka  w  składzie:  Monika  Ignaciuk,  Piotr  Kamieniczny, Gianluca Tomasi, Jaroslav Orsevski,  Ramon Roteta, Paweł Salamon, Marcin  Soból  oraz  Krystian  Zalejski.  Laureatów  konkursu  poznamy  podczas  uroczystej  gali, 3 października, która odbędzie się w Sali Ziemi.

Przedstawiciele  sektora  gastronomii  będą mogli także wziąć udział w specjalistycznych szkoleniach,  które organizatorzy targów zaplanowali wraz z partnerami targów.  W tym roku część z tych spotkań  będzie poświęcona budowaniu  marki ,  zarówno własnej kucharza, jak i lokalu gastronomicznego.

To proces długotrwały, wymagający systematyczności, cierpliwości i dużego zaangażowania, ale  bardzo opłacalny. Widzimy to obserwując kariery kucharzy, którzy brali udział w KPP i chcemy zainspirować pozostałych – objaśnia Robert Mieldziuk, dyrektor projektu.

Podczas targów odbędą się  również  spotkania,  na  których  będzie  można  poznać  zasady  efektywnego  zarządzania  finansami  lokalu  gastronomicznego  oraz  jego  personelem.  Odbędą  się  także warsztaty,  podczas  których  będzie  można  poznać  tajniki  przygotowywania  dobrej   kawy   oraz   prowadzenia   biznesu  kawowego. Wiedzą w tym zakresie podzielą się eksperci z firm Primulator i Etno Cafe. Do dyspozycji  uczestników  targów  będzie  również  Marcin  Rusnarczyk,  Mistrz  Polski  Baristów.  Nowością  będą  także  spotkania,  na  których  będzie  można  poznać  magię  przygotowywania  zdjęć  kulinarnych, a wiedzą w tym zakresie podzielą się eksperci z Yummypix. Ostatniego dnia targów będziemy mogli poznać także mistrzów carvingu, którzy wezmą udział w konkursie Puchar Polski w Carvingu.

Targom będzie towarzyszyła również 5. edycja największej marketingowej konferencji dla hotelarzy <HMC>  Hotel  Marketing  Conference , w której udział zgłosiło już ponad 850 uczestników. Temat  przewodni tegorocznej edycji konferencji to „Simply more” – więcej wiedzy i więcej praktyki z zakresu rozwoju marki hotelu, korzystania z narządzi marketingowych zarządzania personelem i budowania relacji z gośćmi. Nowością tegorocznej edycji są warsztaty tematyczne, które odbędą się dzień po  zakończeniu targów. Sektor hotelarski będzie mógł ponadto wziąć udział w czwartej już edycji projektu Hotel Investors Meeting – konferencji poświęconej projektowaniu i rozwojowi sektora hotelarskiego.  W agendzie spotkania m.in. prelekcje dotyczące sytuacji sektora w Polsce, narzędzi wspierających zarządzenie  hotelem,  sposobów  finansowania  inwestycji  hotelarskich,  designu  hotelowego  vs. funkcjonalność.

Foto: MTP

Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
eanet.pl