Kulinarny Puchar Polski
Targi POLAGRA GASTRO i INVEST HOTEL od wielu lat sprawiają, że Poznań tuż na początku jesieni staje się miejscem spotkań polskiego sektora HoReCa. Tegoroczna edycja wydarzenia odbędzie się w dniach od 30 września do 4 października. Przedstawiciele gastronomii i hotelarstwa przybywają do stolicy Wielkopolski, by poznać najnowsze trendy w zakresie wyposażenia restauracji czy hoteli, wziąć udział w wartościowych szkoleniach czy konferencjach, a także by kibicować najlepszym kucharzom – zawodnikom Kulinarnego Pucharu Polski.
Tegoroczną ekspozycję utworzy blisko 100 wystawców – producentów i dystrybutorów urządzeń do profesjonalnych kuchni, które usprawnią prace kucharzy, kawy i urządzeń do jej parzenia, mebli i wyposażenia przestrzeni w obiektach noclegowych, technologii, które zwiększą komfort i bezpieczeństwo gości hotelowych czy też wyposażenia, które pozwoli rozszerzyć ofertę restauracji czy hotelu. Udział w targach wezmą liderzy rynku w powyższym zakresie, w tym m.in. takie firmy jak Komat, Wintehalter, Eurofirany, Primulator czy Nestle.
Targi POLAGRA GASTRO i INVEST HOTEL to w tym roku aż dwie strefy inspiracji. Pierwsza z nich, Galeria Innowacji, znana jest z nietuzinkowych rozwiązań dedykowanych w szczególności restauracjom. W tym roku zostanie w niej zaprezentowana rekordowa liczba rozwiązań, w tym m.in. urządzenia do sezonowania ekskluzywnych mięs i serów, szafy chłodnicze oparte o innowacyjną nanotechnologią zapobiegającą starzeniu produktów oraz wielofunkcyjne urządzenia, które sprawdzą się w lokalach o małej powierzchni roboczej. Drugą strefę inspiracji będzie stanowił
Invest Hotel Showroom, przestrzeń, w której będzie można obejrzeć gotowe aranżacje przestrzeni hotelowych przygotowanych w oparciu o wyposażenie pochodzące z oferty wystawców targów.
Targi POLAGRA GASTRO i INVEST HOTEL to także mnóstwo merytorycznych szkoleń i wydarzeń, które stanowią inspirację do rozwoju dla kucharzy czy też menedżerów restauracji i hoteli. Sercem targów będzie oczywiście strefa konkursowa, w której w dn. 2 – 3 października, rozegra się 18. finał Kulinarnego Pucharu Polski. O tytuł „Najlepszego z najlepszych” będzie walczyć 10 drużyn, w tym zwycięzcy ubiegłorocznej edycji konkursu. Dania konkursowe, czyli przystawkę na bazie pstrąga z Zielenicy i buraka, danie główne, którego głównym składnikiem jest kaczka oraz deser z wykorzystaniem takich składników obowiązkowych jak dynia, jogurt naturalny i herbata earl grey, będzie oceniać międzynarodowe Jury pod przewodnictwem Pawła Oszczyka w składzie: Monika Ignaciuk, Piotr Kamieniczny, Gianluca Tomasi, Jaroslav Orsevski, Ramon Roteta, Paweł Salamon, Marcin Soból oraz Krystian Zalejski. Laureatów konkursu poznamy podczas uroczystej gali, 3 października, która odbędzie się w Sali Ziemi.
Przedstawiciele sektora gastronomii będą mogli także wziąć udział w specjalistycznych szkoleniach, które organizatorzy targów zaplanowali wraz z partnerami targów. W tym roku część z tych spotkań będzie poświęcona budowaniu marki , zarówno własnej kucharza, jak i lokalu gastronomicznego.
To proces długotrwały, wymagający systematyczności, cierpliwości i dużego zaangażowania, ale bardzo opłacalny. Widzimy to obserwując kariery kucharzy, którzy brali udział w KPP i chcemy zainspirować pozostałych – objaśnia Robert Mieldziuk, dyrektor projektu.
Podczas targów odbędą się również spotkania, na których będzie można poznać zasady efektywnego zarządzania finansami lokalu gastronomicznego oraz jego personelem. Odbędą się także warsztaty, podczas których będzie można poznać tajniki przygotowywania dobrej kawy oraz prowadzenia biznesu kawowego. Wiedzą w tym zakresie podzielą się eksperci z firm Primulator i Etno Cafe. Do dyspozycji uczestników targów będzie również Marcin Rusnarczyk, Mistrz Polski Baristów. Nowością będą także spotkania, na których będzie można poznać magię przygotowywania zdjęć kulinarnych, a wiedzą w tym zakresie podzielą się eksperci z Yummypix. Ostatniego dnia targów będziemy mogli poznać także mistrzów carvingu, którzy wezmą udział w konkursie Puchar Polski w Carvingu.
Targom będzie towarzyszyła również 5. edycja największej marketingowej konferencji dla hotelarzy <HMC> Hotel Marketing Conference , w której udział zgłosiło już ponad 850 uczestników. Temat przewodni tegorocznej edycji konferencji to „Simply more” – więcej wiedzy i więcej praktyki z zakresu rozwoju marki hotelu, korzystania z narządzi marketingowych zarządzania personelem i budowania relacji z gośćmi. Nowością tegorocznej edycji są warsztaty tematyczne, które odbędą się dzień po zakończeniu targów. Sektor hotelarski będzie mógł ponadto wziąć udział w czwartej już edycji projektu Hotel Investors Meeting – konferencji poświęconej projektowaniu i rozwojowi sektora hotelarskiego. W agendzie spotkania m.in. prelekcje dotyczące sytuacji sektora w Polsce, narzędzi wspierających zarządzenie hotelem, sposobów finansowania inwestycji hotelarskich, designu hotelowego vs. funkcjonalność.
Foto: MTP