Niebawem Targi i Wystawa Pojazdów Zabytkowych Auto Nostalgia
Auto Nostalgia, Ogólnopolskie Targi i Wystawa Pojazdów Zabytkowych odbędą się już w dniach 6-7 kwietnia w Warszawie.
Samochody osobowe, rajdowe, a także youngtimery
unikalne egzemplarze
z prywatnych kolekcji zaprezentowane zostanę na terenie GLOBAL EXPO.
Obejrzeć można będzie świetnie zachowane klasyki oraz youngtimery, a także kupić takie auto lub odnaleźć części niezbędne do odbudowy danego pojazdu. Wydarzenie będzie również świetną okazją by zabrać swoje pociechy na wycieczkę w dawne czasy. Wyjątkowe kolekcje motocykli i samochodów z czasów PRL- u – zarówno krajowych i jaki zagranicznych producentów, będą świetną lekcją żywej historii. Ekspozycje ubarwią legendy polskiego i zagranicznego sportu motorowego z dawnych lat. Nie zabraknie rekwizytów związanych z daną epoką motoryzacji. Auto Nostalgia to prawdziwy wehikuł czasu, który przenosi w przeszłość i odsłania to, co w dawnej motoryzacji najpiękniejsze.
W organizację wydarzenia zaangażowane są nie tylko stowarzyszenia i kluby działające na rzecz zabytkowej motoryzacji, ale przede wszystkim indywidualni użytkownicy wraz ze starannie odrestaurowanymi przez nich eksponatami. Wśród nich znajdziemy motoryzacyjne perełki.
Angielski kabriolet z polskimi podzespołami oraz włoskim duchem
MCA 600 Sport Spider to samochód, który powstał na
bazie pojazdu seryjnego – polskiego Fiata 126p. Auto, choć powstało w Wielkiej
Brytanii, zostało prawdopodobnie zaprojektowane przez Włocha Aurelio Bezziego. Ciekawostką
jest fakt, że wyprodukowano tylko 26 egzemplarzy tego pojazdu. Nadwozie
dwuosobowego spidera zostało wykonane od zera. Środek tego auta to
praktycznie całość z wnętrza Fiata 126p z rocznika 1979 roku
z jednym „ale” – tapicerka i fotele to wykonanie własne. Włoski sznyt i
brytyjska elegancja to cecha, która wyróżnia MCA 600 Sport Spider na tle innych
zabytkowych kabrioletów. Przez swoje korzenie i unikatowość auto stylistycznie
pasuje do postaci Jamesa Bonda. Kto wie, być może pewnego dnia zobaczymy
filmowego, angielskiego agenta 007 w MCA 600 Sport Spider na drogach górzystej
Toskanii.
Amerykański sen na czterech kółkach
Auto zostało wyprodukowane w 1963 roku. Jest to
luksusowy samochód, który wciąż budzi wiele emocji. Cadillaca Deville trudno
nie zauważyć – pojazd jest długi na
około 6 metrów
i szeroki na 2 metry! A co znajdziemy pod maską? Silnik 6.4 litra o mocy 325
koni mechanicznych. Samochód robi wrażenie pod każdym względem i jest na wskroś
amerykański, co widać na załączonym obrazku. Właściciel kupił auto w stanie w
jakim zobaczycie już w przyszły weekend. Cadillaca Deville znajdziecie na
stoisku Youngtimer Mazovia.
Essex Super Six 1927 rok – amerykański klasyk
Samochód jest klasycznym amerykańskim pojazdem
z lat 20-tych. Koła z drewnianymi szprychami i duży 6-cylindrowy
silnik. Essexy były najpopularniejszymi samochodami
w Warszawie w branży taksówkarskiej! Posiadany pojazd został sprowadzony
z Ontario 25 lat temu i pieczołowicie odrestaurowany przez właściciela.
Ciekawostką w tym samochodzie jest fakt że nie posiada w swojej konstrukcji
żadnej pompy, chłodzenia, paliwa czy oleju co
w dzisiejszych czasach budzi zdziwienie. Wyciąga 90km na godzinę.
Polski Fiat 518 z 1933 roku – nie lada gratka dla fanów klasyków!
Samochód wyprodukowany w Warszawie na podstawie
rozszerzonej licencji Fiata na model 518. Duże 7-osobowe nadwozie oraz silnik o
mocy 55 koni. W tamtych czasach była
to bardzo nowoczesna limuzyna z hydraulicznymi dwuobwodowymi hamulcami czy
synchronizowaną czterobiegową skrzynią biegów. Pojazd był sprzedawany dla
dowództwa wojskowego oraz wyższych urzędników administracji państwowej.
Prezentowany egzemplarz był jednym z trzech służbowych pojazdów
przedwojennego twórcy i dowódcy floty Admirała Unruga. Pojazd od 25 lat w
rękach właściciela, który go pieczołowicie odrestaurował. Komunizm nie był
łaskawy dla tego pojazdu, ponieważ pomalowany na biało z klamkami od szafy
i pocerowany drutem służył jako ślubowóz!
Prawdziwa perła polskiej Armii z lat 20-tych – Ford Model T
Jedyny egzemplarz, który przetrwał do dziś. Prezentowany
pojazd pochodzi z zasobów Wojska Polskiego i był na wyposażeniu 2. Baonu
Czołgów Pancernych w Tarnobrzegu jako pojazd sztabowy. Jest to najmniej poznana
część historii polskiej motoryzacji a związana
z Fordami T, których w polskiej armii było bardzo dużo! Samochód posiada silnik
o pojemności 3 litrów i mocy 22,5 konia (tyle co w maluchu!). Samochód
odrestaurowany przez właściciela samodzielnie. Jest to jedyny egzemplarz
„polskiego“ Forda T, który przetrwał do naszych czasów!
Porsche Club Poland razem z nami
Porsche Club Poland podczas targów Auto Nostalgia przedstawi przekrój klasycznych modeli aut z palety firmy. Na stosiku pojawią się egzemplarze z limitowanych serii m.in. 914 Can-Am, 911 (G-Model) Weissach Edition oraz Porsche 911 (996) Millenium. Porsche wyprodukowało w ramach limitacji 911 sztuk tego modelu auta dla uhonorowania nadejścia XXI wieku. Podczas Auto Nostalgii zostanie zaprezentowany egzemplarz o numerze fabrycznym 911/004.
Mercedes-Benz W113 z 1963 roku czyli Pagoda
Druga generacja prestiżowej serii roadsterów SL. Auto
zaprezentowano w 1963 roku
w Genewie. Co ciekawe, po premierze samochodu dziennikarze okrzyknęli nowy
model Mercedesa-Benz mianem „pagody”. Wszystko przez kształt dachu, który był
wklęsły (wersja hardtop), przez co przypominał buddyjską wieżę sakralną –
pagodę.
Ponadczasowy model W113 został zaprojektowany przez Francuza Paula Bracqa – legendarnego projektanta aut, pracującego dla takich marek jak BMW, Citroen czy Peaugot.
Mercedes-Benz W113 to legendarny sportowy samochód, który został uznany za kultowy już w latach 60. Po prawie 60 latach auta z tej serii pojawią się na Auto Nostalgii w ramach wystawy stowarzyszenia Pagoda SL Klub.
Toyota Celica Supra
Toyota Celica Supra została wyprodukowana w 1983 roku.
Wielu uznaje, że jest to jeden
z najlepszych modeli sportowego auta, który wyszedł spod szyldu Toyoty.
Samochód zdobył wiele nagród i wyróżnień w latach 80. w tym od uznanego,
amerykańskiego pisma Motor Trend, które wydawane jest od 1949 roku.
Odwiedzający targi Auto Nostalgia będą mieli okazję zobaczyć Toyotę Celica
Supra w wersji z silnikiem R6 (2.8 litra) o mocy 176 koni mechanicznych. Samochód wyróżnia się stylistyką
charakterystyczną dla pojazdów z lat 80. – obok wysuwanych reflektorów nie
można przejść obojętnie! Fani sportowych samochodów, rodem z serialu
Nieustraszony (Knight Rider) z Davidem Hasselhoffem w roli głównej, nie będą
zawiedzeni.
Pojazd rajdowy z lat siedemdziesiątych
Saab 96 V4 Rally z początku lat siedemdziesiątych,
jest oryginalnym pojazdem rajdowym zakupionym przypuszczalnie przez prywatny
zespół rajdowy lub prywatnego kierowcę rajdowego. Posiadał czarne barwy na
zewnątrz i wewnątrz karoserii. W czarnej kolorystyce startował do roku 1982
kiedy po poważnym wypadku częściowo zmieniono w nim karoserię. Zastosowano
przednie elementy nadwozia po liftingu (przednia atrapa, kierunkowskazy)
i zmieniono datę w dokumentacji na rok 1977. Podczas tego remontu zmieniono
barwy na bardzo wówczas modne srebrno-różowe metalizowane. Saab był jednym z
najszybszych
w swojej klasie, posiadał skrzynię biegów Special 3 z przełożeniem 6:35
(skrzynia ta była wyprodukowana zaledwie w ilości 60 sztuk. Tuż przed sprzedażą
Pawłowi Hoffmanowi pojazd został częściowo rozmontowany, a skrzynia została
odsprzedana Jackowi Tobole. Właścicielem Saaba w Polsce został Paweł Hoffman 30
grudnia 2008 roku. Pośrednikiem
w zakupie był Tadeusz Kwiatek, a ostatnim właścicielem Fredrik Ekendal ze
Szwecji. Przed Ekendalem należał do Patrika Jounga.
Szczegóły na stronie www.autonostalgia.pl
Foto: Organizator