Jak rozwija się globalny rynek targowy ?

Kondycja branży targowej jest bardzo dobra. Przewidywania zakładają dalszy wzrost obrotów wśród organizatorów targów. Jednym z ważnych trendów na rok 2019 jest rozwój imprez targowych pod kątem rozrywki, która przyciąga na wydarzenia targowe młodszą publiczność. To tylko część wyników przedstawionych w Globalnym Barometrze UFI, czyli raporcie, który wskazuje ogólną dynamikę branży w nadchodzącym roku.

Raport był przedstawiany na początku lutego podczas prestiżowego spotkania dyrektorów zarządzających branży targowej – UFI Global CEO Summit. Polską branżę targową reprezentował  na spotkaniu Tomasz Kobierski, wiceprezes zarządu Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Udział w Global CEO Summit, organizowanym przez Światowe Stowarzyszenie Organizatorów Targów UFI to dobra okazja, aby spojrzeć na rynek targowy globalnie i porównać przyjętą przez Grupę MTP strategię działania z działaniami największych graczy w branży. Kompleksowy rozwój naszych usług wpisuje się międzynarodowe trendy. Myślimy o targach, jako części branży eventowej z nastawieniem na wartościowy content i spektakularną nowoczesną prezentację – mówi Tomasz Kobierski.

„Globalny Barometr Przemysłu Targowego” (Global Exhibition Industry Barometer) to flagowe badanie prowadzone przez Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego. Raport przedstawia kondycję branży oraz globalne i regionalne trendy, a także 19 profili rynkowych, w tym po raz pierwszy – rynek japoński.

Dane wskazują, że dla każdego okresu od połowy 2018 do końca 2019, większość firm ze wszystkich czterech regionów świata odnotowała wzrost obrotów brutto. Ten pozytywny obraz jest szczególnie silny w regionie Azji i Pacyfiku oraz Bliskiego Wschodu i Afryki, gdzie odnotowano najwyższy wzrost w ostatnich pięciu latach.

Odnośnie obrotów rok do roku, 74 procent firm na całym świecie zadeklarowało wzrost w drugiej połowie 2018 roku. 63 procent przedsiębiorstw przewiduje wzrost w pierwszej połowie roku 2019, a nawet 69 procent w drugiej połowie 2019 r. – mówi Tomasz Kobierski podsumowując dane przedstawione w Londynie.

Badanie przedstawia też najważniejsze według liderów branży kwestie biznesowe. Na całym świecie względy gospodarcze na poziomie krajowym lub globalnym pozostają najważniejszymi wyzwaniami biznesowymi. Kolejnymi tematami jest konkurencja w branży, wewnętrzne wyzwania i cyfryzacja.

Zdecydowana większość firm planuje nowe działania zarówno w klasycznym rozumieniu przemysłu targowego w wymiarze miejsca, organizatora i usługi, jak i poza obecnymi ofertami produktowymi. Ponadto, coraz więcej firm planuje ekspansję na nowe rynki geograficzne na całym świecie.

Pod względem ekspansji geograficznej, średnio 4 na 10 firm deklaruje zamiar rozwoju działalności w nowych krajach. Europa oraz Ameryka Północna i Południowa wykazują największy wzrost w tym rozwoju, w porównaniu z sytuacją odnotowaną rok wcześniej: 51 procent firm zlokalizowanych w Europie planuje działać w co najmniej jednym dodatkowym kraju (o 12 procent więcej niż w ubiegłym roku) oraz 41 procent przedsiębiorstw z siedzibą w obu Amerykach (o 11 procent więcej niż w ubiegłym roku).

Raport wskazuje również na to, że zarówno branża, jak zwiedzający, mają podobne zdanie o przemyśle wystawienniczym. Mówią o tym globalne statystyki odwiedzających, opublikowane przez UFI i EXPLORI w „Global Visitor Insights”, które wskazują na potrzebę dopracowania „rozrywkowego” składnika wystaw.

– Grupa MTP od dawna stawia, poza uznanymi w świecie biznesowymi imprezami targowymi na kongresy, konferencje, wydarzenia kulturalne, sportowe, w tym megaeventy, które rocznie przyciągają ponad milion gości z całego świata. To co nas wyróżnia to ranga, zasięg i jakość organizowanych wydarzeń. Integrujemy najlepszy ’content’, atrakcyjne lokalizacje oraz paletę zaawansowanych usług, sprawiając, że impreza zmienia się w prawdziwie udane wydarzenie – od technicznej obsługi, aranżacji przestrzeni, budowy stoisk, usług cateringowych po analizy rynkowe, doradztwo i kompleksowe usługi marketingowe – mówi Tomasz Kobierski. 

Dwudziesta druga edycja barometru przedstawia nowego partnera w prowadzonych co pół roku badaniach branży: jest to JEXA (Japan Exhibition Association Japońskie Stowarzyszenie Wystawców). Samo badanie prezentuje ogólny przegląd danych branżowych, w podziale na rodzaje spółek i 19 oddzielnych profili rynkowych. Dane zawarte w najnowszym wydaniu zebrano w badaniu 302 uczestników z 53 krajów i regionów.

– Dane pokazują, że przemysł wystawienniczy jest nastawiony na globalny rozwój jako całość, ale widzi pewne przeszkody na różnych rynkach i w regionach. Coraz więcej firm koncentruje się na swoim zasięgu geograficznym, w celu radzenia sobie z potencjalnymi zagrożeniami rozwoju gospodarczego na ich rodzimych rynkach – zwłaszcza przedsiębiorstwa bazujące na dojrzałych już rynkach – mówił Kai Hattendorf, Dyrektor Zarządzający UFI. 

– Co więcej, nie ma jednego wzoru, w jaki sposób rozwijać wystawy, aby zaspokoić rosnącą potrzebę rozrywki lub interakcyjności wskazywaną przez zwiedzających. Dla 19 szczegółowo sprofilowanych rynków opisanych w najnowszej edycji barometru wskazano wyraźnie zróżnicowane podejście do tej kwestii na całym świecie. To właśnie te profile krajowe i rynkowe sprawiają, że barometr jest tak wyjątkowy –  uważa Kai Hattendorf.

 

Źródło: MTP

 

 

Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
eanet.pl