Targi Ogrodnictwa GARDENIA 2019 zakończone
Od 21 do 23 lutego br. Poznań po raz kolejny stał się stolicą polskiego ogrodnictwa. Miejscem, gdzie można było na żywo zobaczyć nowe trendy w branży i zyskać nowe kontakty biznesowe. Międzynarodowe Targi Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu GARDENIA były także doskonałą okazją do zakupu nowych roślin, nasion, podłoży, chemii ogrodowej, narzędzi, sprzętu ogrodniczego, akcesoriów do nawadniania czy elementów małej architektury ogrodowej.
Ponad pół tysiąca wystawców
GARDENIA to ogromna platforma handlowa. Na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich podczas bloku targowego Gardenia/Special Days/Sport Invest wystawiło się 550 wystawców z różnych stron świata. Na terenie MTP pojawiło się aż 23 723 zwiedzających. Wśród wystawców byli liderzy branży ogrodniczej z Polski i zagranicy (m.in. z Belgii, Chin, Czech, Danii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Litwy, Luksemburga, Niemiec i Szwajcarii). Wystawcy zaprezentowali niezwykle szeroką gamę nowych roślin, z których część z pewnością stanie się hitem 2019 roku. Podobnie jak zaprezentowany sprzęt ogrodniczy, maszyny i urządzenia do zastosowania dla amatorów i profesjonalistów. Nie zabrakło też najnowszych rozwiązań technicznych, które usprawnią pracę w ogrodach czy na działkach. Tradycyjnie GARDENIA była miejscem inauguracji kilkudziesięciu nowości, zarówno w sektorze roślin jak i maszyn i urządzeń.
Nowe trendy poznane
Dzięki prezentacji nowych produktów zwiedzający podczas targów GARDENIA mają doskonałą możliwość znalezienia inspiracji i poznania najnowszych trendów. – Wprowadzamy kolekcję nasion, które są gotowym rozwiązaniem dla osób lubiących swobodę w doborze gatunku. Kolekcja składa się z większych opakowań, w których np. dział kobiet znajdzie kilka rodzajów bazylii, czy kwiatów ciętych. Poza tym poszerzamy ofertę w kategoriach BIO, mikrogreens i nasion inkrustowanych – przybliżyła trendy w sektorze roślin Joanna Legutko z firmy W. Legutko. – Targi Gardenia to jedyne miejsce w Polsce, na którym prezentujemy bogatą ofertę maszyn do pielęgnacji zieleni. Spośród nich zdecydowanie najlepiej sprzedają się kosiarki samojezdne. To niezawodne, długowieczne i profesjonalne maszyny cieszące się coraz większą popularnością – dodał Karol Omelan z firmy John Deere.
Wymiana doświadczeń
Każde targi to miejsce konstruktywnych spotkań. Wydarzenia takie jak Forum Miejska Sztuka Ogrodowa „Wyzwania architekta krajobrazu” czy Forum Architekta Krajobrazu „Ogród w mieście od tarasu po zielone przydomowe enklawy” mają już ustaloną renomę w kraju. Wiele emocji wzbudziły projektowane na żywo w ramach konkursu „Inspiracje-Aranżacje” ogrody pokazowe. Uznaniem cieszył się też cykl warsztatów, prelekcji i wystąpień przygotowany przez Wydział Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.
Kontakty z zagranicą nawiązane
Program Hosted Buyers podczas GARDENII przyciągnął do Poznania dyrektorów sprzedaży, kupców, dyrektorów do spraw zakupów, właścicieli centrów ogrodniczych, sieci handlowych DIY, hurtowni ogrodniczych, szkółek roślinnych z zagranicy. Ideą programu jest zaplanowanie spotkań zagranicznych kontrahentów z polskimi wystawcami celem ułatwienia nawiązania kontaktów biznesowych. W ramach Hosted Buyers do stolicy Wielkopolski przybyli goście ze Skandynawii, krajów nadbałtyckich i zachodniej Europy. Nie zabrakło przedstawicieli tak znanych sieci jak Castorama, OBI czy Brico. W tym roku w programie uczestniczyło blisko 100 osób.
Złote medale MTP i Acanthus Aureus
Podczas tegorocznych targów przyznano 15 Złotych Medali MTP. To jedna z najbardziej cenionych nagród na polskim rynku. Od 40 lat pozostaje symbolem prestiżu, promując nowatorskie produkty i rozwiązania, które zmieniają obraz polskiej gospodarki. Od 2018 roku we współpracy z najpopularniejszym w Polsce serwisem informacyjnym Wirtualna Polska prowadzone są kampanie promujące konkurs i laureatów kolejnych jego edycji. 14 firm zostało wyróżnionych Złotym Akantem (Acanthus Aureus). Nagroda ta jest przyznawana wystawcom, którzy najlepiej potrafili zobrazować swoją wizję stoiska w połączeniu ze strategią marketingową firmy.
Grand Prix GARDENII
Po raz czwarty targom ogrodniczym towarzyszył konkurs o Grand Prix GARDENII, który jest skierowany do producentów roślin. Sąd konkursowy wyróżnił trzy firmy. A&M Kałuzińscy Szkółka Polskie Korzenie otrzymała nagrodę za Yellow Sapphire, Clematis Źródło Dobrych Pnączy za Powojnik My Darling, a firmie Plantline przypadły w udziale dwie statuetki, za Eunoymus White Spire oraz Sarcococca Winter Gem. Zwiedzający GARDENII najwięcej głosów oddali na Powojnik My Darling firmy Clematis.
Dzień publiczności
Tradycją już jest, że ostatni dzień targów przygotowujemy z myślą o szerokiej publiczności. Podobnie było w tym roku i po ogromnej frekwencji widać, że to prawdziwy strzał w dziesiątkę. Wszystkie osoby, które marzą żeby stworzyć coś ciekawego w swoim ogrodzie miały ku temu doskonałą okazję. Kolejny raz wielkim zainteresowanie cieszyły się kiermasz ogrodniczy i rodzinne warsztaty ogrodnicze z Witoldem Czuksanowem. Zwiedzającym do gustu przypadły również spotkania z Wojtkiem Wardeckim, który pokazywał jak można stworzyć las w żarówce oraz cykle porad autorstwa Marka Jezierskiego, autorem znanego programu telewizyjnego „Rok w ogrodzie”.
Zapraszamy za rok
Gardenia tradycyjnie była doskonałym źródłem inspiracji i poznania najnowszych trendów w ogrodnictwie. – Od 13 lat Międzynarodowe Targi Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu GARDENIA opierają się na tych samych fundamentach. Są nimi prezentacja światowych trendów oraz budzenie świadomości ogrodniczej. Formuła wydarzenia sprzyja nawiązywaniu relacji, wymianie wiedzy i doświadczeń oraz zdobywaniu biznesowego know-how – podsumowała wydarzenie Paulina Maniecka, dyrektorka Targów Gardenia. Niestety, pachnące i kolorowo kwitnące pawilony wypełnione prawdziwymi hitami roślinnymi i maszynowi to już przeszłość. Żegnamy się z nimi jednak tylko na rok. Za 12 miesięcy zapraszamy na kolejną edycję Międzynarodowych Targów Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu Gardenia.